Back in business

Då var jag tillbaka på skolan igen, kära gamla Markstridsskolan här uppe i Kvarn. Det var lite lagom ångest idag även om jag stundtals har längtat tillbaka. För hemma nu har jag haft det så otroligt roligt med alla vänner att jag tycker det är synd att det är över. Och just nu ska jag vara borta i nästan 3 veckor.

Imorn drar vi mot Eksjö, där vi ska spendera 2 veckor på ingenjörsregementet Ing2 för lite härlig sprängtjänst. Så har jag alla prov godkända och allt går bra så har jag en fin licens till att använda sprängämnen sen.
Helgen efter det blir det nog ett kärt återseende av Halmstad igen och ett ännu finare återseende av kamraterna från tiden på Lv6. Vi ska alltså ha reunion och umgås, äta middag och festa hela helgen. Så det tackar jag inte nej till inför tjatande vänner ;)

I fredags var den underbaraste kvällen på hela lovet. Vi skulle bada i badtunna utomhus vid Kapelludden camping, med utsikt över Kalmarsund. Vi var ett fint gäng bestående av mig, Micke, Tobbe, Jensen, Nathali, Frida, Malin och Malin. En tjej till skulle komma men det blev inte så. Och tack och lov för det var precis lagom trångt och mysigt i badtunnan.
Största misstaget under kvällen var att dem trodde det var bäst att jag eldade så badtunnan blev varm. Tro mig, inte smart att sätta en militär på en brasa för då blir det fan riktigt varmt. Vi kände oss alla som kokta kräftor när vi steg ner där hehe.
Badandet varvade också av bastande, rullande i snön och öldrickande! Snacka om roligt! Det där ska bli ett måste varje vinter runt jul då folk är hemma ;D

Jag uppdatera mer senare så ni får höra hur det går med sprängandet höhö!

Puss å kram å nyp i stjärten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0