The number 23 will never come again

Tja!

Det har gått en tid sedan jag skrev här sist och mycket har minsann hänt, både bra och dåliga saker. Att jag har blivit 24 år är faktiskt en av dem bra sakerna. Jag välkomnar ett nytt nummer på åldern, eftersom jag faktiskt längtar till att bli äldre. Jag vill klara mig ifrån den osäkra 20-års åldern, där yrke, kärlek och framtid oftast är ett enda stort frågetecken för många och fortfarande för mig. Jag är trött på frågetecken och jag är alldeles för ivrig för att veta vad som döljer sig konstigt nog. Men jag kan skatta mig lycklig att jag iallafall sitter på ett spår som får mig att färdas framåt till en ny framtid. Att jag har nånting att göra om dagarna.

Det är kul att se mig själv i spegeln och jämföra med hur jag såg ut 2007 då jag "bara" var 20 år. Jag är mycket hårigare, har grovare men smalare ansikte och enligt min mening mycket snyggare än vad jag var då haha. Bra att utseendet och fysiken bara förbättrats med åren! Hoppas bara det håller ;) 

Så vad har annars hänt...?
Massor men ändå inte. Skolan har tagit all min tid och just nu är det sjukt mycket teori och prov/uppsatser. Det är tungt, men ärligt talat föredrar jag det än att krypa runt i snön på en övning och ständigt frysa 24/7 i dagar. Jag vill inte har några fler köldskador tack så våren får gärna titta fram nu!
Dessutom fick jag i måndags veta att jag var den enda i min grupp som fick godkänt på en stor uppsats som jag gjorde över jul. Och majoriteten i plutonen var tyvärr underkända. Jag var övertygad om underkänt för mig med så den ska jag suga och njuta av länge länge :)

Jag har varit på begravning dessutom. En otroligt känslosam stund. Men detta ser jag inte som något av de dåliga sakerna. Cermonin var så vacker som berörde alla som var där. Alla var där för att hylla henne och minnas allt det positiva med henne genom att dela med sig minnen. 

I söndags tog jag mig friheten att ta med lite krukväxter till Kvarn för att ha i mitt rum. Jag fick nämligen reda på att jag ska vara här hela året ut. Så det var dags att inreda lite kände jag när jag kommer vara här så pass mycket av mitt liv i år! Då behövs växter! Massa växter! De skänker mig faktiskt närhet haha! Åhh vad jag kommer bli en bra 24-åring! Jag är ju även snart halvvägs till 50! Hell yeah ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0