Tandläkaren

Nu har jag precis varit hos tandläkaren. Vanligtvis när jag åker dit på besök så känner jag bara ett stöddigt lugn som jag tror många skulle vilja ha inför ett tandläkarbesök. "Jag har aldrig haft problem med mina tänder och det kommer jag aldrig få" är ett tankesätt jag alltid haft.
Dock fick jag ett slag på fingrarna idag likt förbaskat! Först på röntgen trodde de att jag hade ett hål på gång. Men vid en ny bild så visade det sig vara falskt.
"HA! Jag visste väl det" sa jag skrytsamt till läkaren ;)

Men när det skulle skrapas i munnen så blev läkaren lite bekymrad över att mitt tandkött började blöda så lätt. Det visade sig vara tandsten mellan tänderna som jag inte kommit åt med tandbortsten. Det har gjort att mitt tandkött är infekterat och kan sprida sig till benet vilket kan orsaka tandlossning när jag är 30. Inte så hemskt trevligt att vara tandlös vid så ung ålder.
Men som sagt, det är 10 år det handlar om ifall problemet skulle kvarstå. Så det jag ska göra nu i några månader framåt är såklart att använda den gamla kära tandtråden och tandpetare i plast som man trycker in och "sågar" mellan tänderna nere vid tandköttet. Detta i sin tur gör att jag blöder nått otroligt så munnen nästan fylls. Det är så otroligt jävla vidrigt. Och detta ska jag göra en gång varje dag!
Det är som jag har mens i munnen varje dag! Utan de större biverkningarna förstås hehe. Även om det gör skitont att såga mellan tänderna ;P

Jag kommer nog inte vara lika lugn vid tandläkarbesöken framöver......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0