Hemma igen

Då var det fredag och jag är hemma i Nybro igen! Denna gång stannar jag i hela 2 veckor eftersom vi har hemstudier. Totalt har jag med mig 6 böcker som jag ska läsa i och ska under dessa dagar skriva en uppsats om pedagogik sen massa frågor från de olika böckerna. 2 böcker på totalt 300 sidor ska jag helt läsa ut. Nu jävlar är det självdisciplin som gäller ;)

Igår var en riktigt bra dag! Vi hade tävling mellan de grupper vi är indelade i. 3 plutoner med 4 grupper i varje. Jag tillhör grupp 2 i 3:e pluton. Iallafall så började min grupp med att få klättra upp i ett högt torn. Först fick vi fira ner oss med rep längs väggen på kanske 15 m höjd, alltså inte så farligt. Men efter det klättra till toppen, spänna fast oss till ett rep man hängde under och kasta ut oss på 50 m höjd! Fritt fall ett par sekunder sen gled man snett ner till marken i en otrolig fart och adrenalinet kickade! Tur att det var en annan på marken som bromsade åt en xD Måste såklart erkänna att jag var nervös ståendes vid kanten men instruktören gav mig en sån hård klapp på axeln så att jag i princip föll ut haha! "Fysisk övertalning" som han sa skrattandes till den som skulle hoppa efter mig. Så otroligt roligt det var. Synd att vi inte fick göra om det då men enligt rykten lär vi få mer utbildning på att fira ner oss från höga höjder.
En bild på det ska komma!

Senare på kvällen hade vi allmänt lugnt. Jag och E gick och spelade biljard några rundor men jag fick pisk för det mesta. Men sköj vare!

Imorn blir det Öland! Dels för att jag kommer ha mer disciplin med pluggandet och dels för att jag ska träffa min kära vänner. Under lördagskvällen blir det dessutom filmkväll hos Jenny! Ska även förslås att fixa nått prima käk tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Rasmus

hade ingen anning om att du hade en blogg o:

2010-09-25 @ 23:57:16
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Erik

Det trodde du inte om mig va Razze? ;P

Jo men det hade jag förut, men den var mer eller mindre mest för mig själv. Denna är helt annorlunda

2010-09-27 @ 13:29:23
URL: http://magnificentspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0