Magnificent desolation

Nu sitter jag hemma i Nybro. Solen skiner och snön har ännu inte färdats till dessa landskap än.
Jag sitter och väntar på att tåget ska gå vid 14-tiden mot Kalmar där jag ska köpa en cykelhjälm till pappa i fars dag present. Och efter det bär det av mot ön där det ikväll skulle vara maskeradfest, men olyckligtvis nog så blev det inställt.
Riktigt trött som jag är nu så känns det bättre att det är nästa helg. Tobbe kommer hem och ännu fler kan vara med! Då kommer festen att äga ännu mer än vad den hade gjort ikväll ;)

Veckan har spenderats på ett enormt skjutfält som kallas Villingsberg. Där fick vi en ordentlig dos av snökaoset som kom till Sverige. För under tisdagen blåste det nått så in i helsike mycket och jag trodde att hela ansiktet skulle slipas av i detta sandpapper till snöstorm.
Det blåste så mycket att när en grupp var och övade strid och pangade i skogen en bit ifrån så tog vinden ett skott som studsat upp i luften, förde den mot oss i vänteplatsen och träffade en kille i axeln. Men ingen skada alls var skedd eftersom kulans kraft var borta och den bara flög med vindens kraft, men ändå tillräckligt hårt för att han med än gång kände smällen mot axeln. En liten udda händelse minst sagt ;)

Torsdagen gav mycket erfarenhet. Denna dag skulle vi i grupp öva närstrid genom att ta sig igenom skogen och mejja ner pappfigurer med automat på nära håll. Kom vi tillräckligt nära så slog vi omkull dem med slag från vapnet och oss själva.
Jag personligen sparkade huvudet av en liggande pappfigur så huvudet flög iväg och denna kraftfulla spark som jag gjorde ledde till att jag tappade balansen i den djupa snön, och landade platt på röven rakt på en sten. I samma sekund såg jag en annan pappfigur sticka upp bakom en stor sten framför mig så där satt jag på röven och sköt med automat till jag fick ner honom haha.
Detta låter brutalt och, ja det var det. Det var brutalt eftersom det krävs för en sådan situation. Vi skrek alla i gruppen, svor och hejade på varandra och vann striden. Jag har aldrig varit med om nått liknande. Ändå fick vi minus för att vi inte var tillräckligt aggressiva. Det har jag svårt att förstå hehe.

Samma kväll blev det gruppstrid i mörker. Spårljusammunition (skott som brinner rött) användes och ljusfacklor, s.k närlys, änvändes för att lysa upp de mörka skogarna. Det är nästan skrämmande vackert och ett underbart kaos som är svårt att beskriva eller förstå om man inte var där.

Nu är jag nått frukstansvärt trött och öm i kroppen efter att ha kämpat genom hög snö på träskmarker och med 20 kg packning hela veckan. Nu har jag förtjänat en lugn helg.
Närlys har skickats upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0