Dessa spännande dagar

Okej de där bloggandet gick ju inte länge innan det blev trögt med skrivandet. Inte att jag inte har nått att berätta om, för det har jag i massor egentligen. Jag är bara en lat jävel som vanligt. Men jag ska bli bättre! :P

Dagarna på skolan flyter på väldigt snabbt. Jag trivs så mycket bättre här än i Halmstad. Folket är bättre, utbildningen är bättre och motivationen till träning är högre än någonsin!
För bara ikväll tog jag en liten 5km tur i det extremt mörka skogarna här mitt ute i ingenstans. Inte smart att timmen innan spelat skräck tv-spel med massa zombies för där ute i skogen blir man lätt mörkerrädd, speciellt då jag sprang ensam ikväll. Positivt är väl att jag faktiskt aldrig vågade stanna för att vila hehe.

Dessutom mår jag väldigt bra nu, på alla sätt och vis. Det var inte länge sen jag satt med dystra tankar över hur tråkigt livet helt plötsligt blev utan E. Att jag saknade henne och inte längre hade någon speciell i livet.
Men nu har jag för det mesta en helt ny bild på livet, för så mycket som jag längtar efter framtiden då jag börjar jobba och flyttar ner till Lund i vackra Skåne, så njuter jag av livet här och nu för varje dag som går. Jag älskar skolan och stolt över det jag gör här. Det är så mycket att se fram emot. Även att kanske få delta i FS23 år 2012 ger mig något att verkligen se fram emot. Och vid tanken av att åka på den missionen gör mig ivrig som ett barn. Mitt livs största äventyr!

Nått annat som ger mig glädje är alla vänner som jag har, och många helger jag kommer hem så finns det mängder av saker att hitta på, även kanske ta en tripp till Uddevalla för att träffa Gösta hehe!
För att inte tala om alla fester vi kan ha, varje helg om vi så vill!
Vi har fortfarande varandra de flesta av oss i gänget. Och de som nu har vandrat till grönare betesmarker kommer alltid ha sina rötter i Småland eller Öland, så att vi kommer kunna ses på de flesta högtider. Den tanken gör mig glad, vi växte upp där tillsammans, denna plats i Sverige har vi alltid gemensamt.

Snart är snön här! Faktiskt så hade vi en dag helt täckt med snö här. Det var otroligt vackert den morgonen så en rosa himmel och soluppgång lyste upp snön som täckte skogarna omkring oss, men tyvärr försvann snön lika snabbt som den kom. Och lika mycket som den kan vara jobbig så gillar jag utmaningen med att snön ute i fält på övningar. För tro mig, regn är fan så mycket värre! Så vintern ser jag fram emot!

Därför ska jag dela med mig av detta youtube-klipp från Försvarsmakten! Den är bara 4 min som jag rekommenderar varmt. Sista minuten är särsklit bra haha ;D
http://www.youtube.com/watch?v=TKLBekTnI5w


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0