Back to school

Nu ska jag strax hoppa i duschen innan jag beger mig till tågstationen. En ny vecka har snart sin början. Denna vecka ska vi inte vara på skolan utan fram till torsdag är vi på ett övningsfält och övar. Dock sover vi i barracker så det är skönt att slippa trängas i tält. Förra veckan hade sina glimtar. Det var bl.a mästerskap i nattorientering på ca 10km och med sig hade man karta, kompass och en riktigt dålig ficklampa. Värsta är att allt är blött och man finner sig själv i djupa träskmarker så att man springer runt med fötterna dyngsura hela tävlingen. Vann gjorde jag inte, men jag klarade mig oskadd. Andra skadade sig som bl.a en löjnant som bröt vadbenet och en major som bröt ett revben. Livsfarligt de där :P Nu i helgen har man suttit och degat i lägenheten. Plugg har stått på listan. Närmare bestämt i hur man tränar kroppen, allmänt om muskler osv. Tentan har vi imorn så jag får hoppas på det bästa. Men det här fixar jag ;) Jag kommer hem på fredag igen! Då ska det allt bli fest eller nån form av socialt umgänge med polarna! Det ser man fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0