Vit död

Kyla, kyla och total kyla....
Så beskriver jag veckan som gått.

Ännu en vecka i Villingsberg. Denna gång hade vi som mest -25 grader och till följd av detta när vi var utomhus hela dagen blev mina fingrar så kalla att skinnet sprack på sina håll likt en grillkorv som grillas för hårt. Dessutom en köldskada på en fingerspets där det var hål i handsken.
Så ja, även vi har smakat på denna extrema kyla som fallit över Sverige. Jag har minsann aldrig varit med om liknande. Och ölänning som jag så är jag van vid sommar, sol, badstränder och cocktails, inte detta ;)

Nej nej, jag är inte negativ. Det var tufft som fan helt klart! Men även bland det roligaste jag gjort hittills på utbildningen. Och det som gör att man uppskattar allt plågande är när det faktiskt är över och man kommer tillbaka till skolan för att kunna slänga sig på sin egen säng igen. Den känslan tillfredställelse har jag svårt att hitta på andra sätt.

Nästa vecka väntar nya utmaningar. I en hel vecka (minst) ska vi vara ute på övning igen tillsammans med OP-elverna (Officers programmet), därefter helgtjänst och sen sista veckan, då jag är plutonchef, ha vård av matriel och julavslutning med kostym och fin middag på skolan med alla kadetter, officerare och lärare.
Slutligen kommer jag hem för 2 veckors julledighet och även 2 veckors hemstudier. Åh ska bli så  skönt att vara hemma 4 veckor! Det behövs efter allt slitande i snön :)

Nu ska jag fixa nått att äta, fortsätta söka lägenheter i Göteborg och sedan tänka ut vad jag ska hitta på i helgen. Imorn ska det även bli en välbehövd klippning, oh yes!

Ha de fint!
Ska försöka uppdatera oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0